ACCU BOOST

Veelgestelde vragen (FAQ) over batterijreparatie en het fietsbatterij herstellen van de capaciteit in onze fietsaccu reviseren service.

1. Hoe maak ik een verzoek voor het fietsbatterij herstellen of de fietsaccu reviseren?

1.1 Hoe kan ik een aanvraag indienen voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu revisie?

Om een verzoek in te dienen voor het fietsbatterij herstellen of de fietsaccu reviseren, moet u het bestelformulier invullen. U kunt naar dit formulier gaan door op de knop STUUR EEN AANVRAAG te klikken.

 

Tip: Gebruik een smartphone om makkelijk te bestellen. Het is het beste om foto’s van de batterij te maken voordat u het bestelformulier invult voor de fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren. Maak alstublieft 6-8 foto’s van de batterij (bij voorkeur, een foto van elke kant van de batterij + een foto van het informatieplaatje met duidelijke, leesbare tekst).

 

Voorbeelden van foto’s:




1.2 Hoe lang duurt het voordat een aanvraag voor batterijherstel wordt bekeken?

Normaal gesproken wordt een aanvraag binnen 1 werkdag bekeken.

1.3 Wat gebeurt er na het indienen van de aanvraag?

Als we u kunnen helpen met het herstellen van de capaciteit van uw batterij (of het repareren ervan), sturen we binnen 1 werkdag een bevestiging van de bestelling naar het e-mailadres dat in de aanvraag is opgegeven. In de e-mail vindt u ook een label (ontvangstbewijs) voor gratis verzending van de batterij naar ons servicecentrum, stapsgewijze instructies voor verpakking en verzending, en een link naar de tabel voor het volgen van de bestelstatus (voorbeeld).

Als we u niet kunnen helpen met het fietsbatterij herstellen of de fietsaccu revisie, zullen we u ook binnen 1 werkdag per e-mail op de hoogte stellen.

2. Verzending en retour van de batterij voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren.

2.1 Hoe kan ik mijn batterij naar u sturen en deze terugkrijgen voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren?

Het verzenden van de batterij van u naar ons en het terugsturen voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren is momenteel alleen mogelijk via koeriersdiensten. We maken meestal gebruik van de diensten van DPD, dat een uitgebreid netwerk van afhaal- en afleverpunten heeft, maar soms maken we gebruik van andere bedrijven.

2.2 Hoe wordt de batterij naar het servicecentrum verzonden?

In de bevestigingsmail die naar uw opgegeven e-mailadres wordt gestuurd, vindt u een label (ontvangstbewijs) voor gratis verzending van de batterij naar ons servicecentrum, stapsgewijze instructies voor verpakking en verzending, en een link naar de tabel voor het volgen van de bestelstatus (voorbeeld).

Daarna moet u het volgende doen:

1. Voorzichtig de batterij samen met de oplader inpakken (en met de sleutels als de sleutel de rol van de aan/uit-schakelaar van de batterij speelt) (eisen en aanbevelingen voor verpakking hier).

2. Het label (ontvangstbewijs) dat u hebt ontvangen in de e-mail op de verpakking plakken.

3. Het pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de betreffende bezorgdienst. U hoeft hiervoor niets te betalen, de verzendkosten nemen wij voor onze rekening.

2.3 Kan ik de batterij zelf naar uw servicecentrum brengen?

Nee, op dit moment is dat niet mogelijk, maar we werken eraan om deze mogelijkheid in de nabije toekomst te bieden. Voorlopig werken we alleen via koeriersdiensten.

2.4 Heeft uw bedrijf afhaal- en inleverpunten waar ik mijn batterij kan brengen en ophalen?

Nee, op dit moment hebben we nog geen dergelijke afhaal- en inleverpunten, maar we werken eraan om deze in de nabije toekomst te hebben. Voorlopig werken we alleen via koeriersdiensten.

2.5 Hoe krijg ik mijn batterij terug?

De koeriersdienst levert uw batterij af op het adres dat u heeft opgegeven bij het plaatsen van de bestelling of zoals later overeengekomen in de e-mailcorrespondentie. Nadat de batterij is teruggestuurd, ontvangt u een trackingnummer in de e-mail.

2.6 Zijn pakketten verzekerd in geval van verlies of schade tijdens de levering?

Ja, alle pakketten zijn verzekerd voor een bedrag van 500 euro in geval van verlies of beschadiging tijdens de levering.

2.7 Moet ik apart betalen voor de bezorging van de batterij naar jullie en terug?

Nee, u hoeft de verzending van de batterij van u naar ons en terug niet te betalen. Ons bedrijf betaalt altijd zelf voor de verzending van de batterij van u naar ons en terug.

2.8 Moet ik de oplader en sleutels met de batterij meesturen?

Ja, uw oplader is nodig voor een volledige diagnose van de batterij. We moeten beoordelen hoe de oplader en de batterij samenwerken. De sleutels zijn vereist als ze dienen als de schakelaar van de batterij.

2.9 Uit welke landen kan ik mijn batterij gratis naar u sturen en gratis terug ontvangen voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren?

Gratis verzending en retour van de batterij voor fietsbatterij herstellen of fietsaccu reviseren onder reguliere voorwaarden is momenteel beschikbaar voor de volgende landen: België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Polen. Voor andere landen kan een kleine verzendkost van toepassing zijn, en de mogelijkheden en voorwaarden voor verzending zullen individueel worden beoordeeld.

2.10 Wanneer ik mijn batterij naar het servicecentrum stuur voor capaciteitsherstel en reparatie, wat betekent dat dan?

Dit betekent dat u, als klant:

1. Hebt kennisgenomen van en akkoord gaat met alle voorwaarden, regels, garantieverplichtingen, principes van prijsbepaling, betalingstermijnen, bijzonderheden van de orderverwerking en uitvoering van de opdracht voor herstel van de batterijcapaciteit en/of reparatie vanaf het moment van het indienen van het verzoek tot het einde van de garantieperiode, zoals beschreven in deze vraag-en-antwoordbeschrijving die dient als een juridisch bindend contract.

2. Toestemming geeft voor het openen van de batterijkast en de diagnose ervan.

3. Wat gebeurt er als mijn batterij in het servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren is?

3.1 Hoe kan ik de voortgang (bestelstatus) van mijn batterij volgen?

Na het plaatsen van de bestelling ontvangt u een orderbevestiging via e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar een tabel voor het volgen van de bestelstatus (voorbeeld). In deze tabel kunt u zien in welke fase uw batterij zich bevindt in het proces.

3.2 Hoe lang duurt het herstellen van de batterijcapaciteit of de reparatie in het servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren?

Een volledige cyclus van het herstellen van de batterijcapaciteit door het vervangen van versleten energiecellen door nieuwe in het servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren duurt 4 tot 10 werkdagen. We doen altijd ons best om deze tijd zo kort mogelijk te houden en uw batterij zo snel mogelijk terug te sturen. Als er een defect wordt gevonden in het beheerbord van het batterijmanagementsysteem (BMS) of andere defecten, zullen de reparatietijden individueel zijn, afhankelijk van de beschikbaarheid van reserveonderdelen. In dit geval zullen we de reparatietijden en kosten zorgvuldig met u afstemmen in e-mailcorrespondentie.

3.3 Welke stappen doorloopt mijn batterij tijdens de controle en renovatie?

Elke van de onderstaande 9 stappen die de bestelling doorloopt, wordt weergegeven in de tabel voor het volgen van de bestelstatus (voorbeeld), waarvan de link in de e-mail met de orderbevestiging staat.

  1. Bestelling ontvangen. In de e-mail naar uw e-mailadres hebben we een voucher (bon) gestuurd voor gratis verzending van de batterij naar ons, samen met instructies voor het verpakken en verzenden ervan.
  2. Het pakket met de batterij is onderweg naar ons.
  3. De batterij is ontvangen en wacht op inspectie en diagnose.
  4. De batterij wordt gediagnosticeerd.
  5. Het diagnoseproces van de batterij is voltooid.
Na de diagnose wordt een rapport met de resultaten van de diagnose naar u gestuurd als bijlage bij de e-mail naar het e-mailadres dat u bij de registratie hebt opgegeven (u kunt hier een voorbeeld van het rapport downloaden).

Afhankelijk van de diagnose zijn er 3 mogelijke scenario’s:

      • Herstel van de batterijcapaciteit is mogelijk en het heeft alleen nieuwe batterijonderdelen nodig.
      • De batterij heeft reparatie nodig aan de elektronische besturingseenheid of andere componenten, en we bieden opties voor reparatie aan.
      • Reparatie van de batterij is niet mogelijk, of we kunnen geen oplossing bieden voor het batterijprobleem.
  1. Het proces van het samenstellen van de nieuwe batterijmodule en de installatie in de batterijbehuizing is aan de gang.
  2. Installatie van de nieuwe batterijmodule is voltooid. Het proces van het laatste testen is aan de gang.
  3. Het proces van het laatste testen is succesvol afgerond. Een factuur voor betaling is naar uw e-mail gestuurd. Betaling wordt verwacht.

Na succesvolle afronding van het laatste testproces ontvang u 2 gedetailleerde rapporten via e-mail:

      1. Rapport van de resultaten van de laatste batterijtest (voorbeeldrapport kan hier gedownload worden).
      2. Rapport van het testen van elke afzonderlijke Li-Ion-cel vóór installatie in uw batterij (voorbeeldrapport kan hier gedownload worden).
  1. De batterij wordt verzonden via de bezorgservice ******. Het trackingnummer van het pakket is: *********

3.4 Wat gebeurt er als het duidelijk wordt dat het herstellen van de batterij mogelijk is en het alleen nodig is om versleten batterijonderdelen te vervangen door nieuwe?

Na de diagnose van de batterij zal blijken welke maximale capaciteit we kunnen bieden voor uw batterij. We zullen pas doorgaan met het werk aan uw batterij nadat we de kosten van de bestelling hebben besproken via e-mailcorrespondentie, die afhankelijk zal zijn van de nieuwe capaciteit van de batterij.

3.5 Wat gebeurt er als blijkt dat de batterij moet worden gerepareerd aan de elektronische besturingseenheid of andere onderdelen en wij bieden u opties voor de reparatie ervan?

In dit geval, als we het niet eens worden over de omvang van de reparatie en de kosten ervan, dan op uw verzoek zullen we:

1. ofwel de batterij bij ons achterlaten voor recycling (u hoeft niets te betalen),

2. ofwel de batterij naar u terugsturen na betaling van 49 euro. Dit bedrag dekt de kosten van het verzenden van de batterij in beide richtingen en de kosten van de diagnose.

3.6 Wat gebeurt er als de batterij niet gerepareerd kan worden of als we geen oplossing kunnen bieden voor het batterijprobleem?

Dan, als u dat wenst, zullen we óf de batterij gratis naar u terugsturen, óf deze hier houden voor recycling.

In dit geval geldt het principe “geen hulp – geen kosten”. U hoeft niets te betalen voor deze service (behalve in de gevallen beschreven in punt 3.5 en/of punt 5.6).

3.7 In welke staat wordt mijn batterij teruggestuurd als deze niet gerepareerd kan worden of als we geen oplossing kunnen bieden voor het batterijprobleem?

De batterij wordt teruggestuurd in de oorspronkelijke staat, behalve in gevallen waarin potentieel gevaarlijke defecten aan de elektronische BMS-printplaat, bedrading, elektrische en mechanische verbindingen zijn ontdekt, zoals: sporen van vocht, corrosie, verbranding, inbreuken op de isolatie, elektrische verbindingen, vernietiging van mechanische bevestigingen, enz.

 

In deze gevallen, omwille van transportveiligheid volgens de Europese wetgeving en de regels voor het vervoer van gevaarlijke goederen (ADR), wordt de batterij teruggestuurd zonder het Li-Ion batterijblok erin. Het interne Li-Ion batterijblok wordt verwijderd en zonder recht op vergoeding van de restwaarde ervan gerecycled.

3.8 Brengen jullie enige positieve veranderingen en verbeteringen aan in het ontwerp van de batterij?

Tijdens de herziening van de batterij brengen we meestal een aantal verbeteringen aan die de basisconstructie van de batterij niet veranderen, maar de levensduur ervan verlengen:

  1. We verbeteren de afdichting van de batterijbehuizing door deze beter spatwaterdicht te maken. Hiervoor gebruiken we speciale afdichtingsmiddelen.
  2. In de vrije ruimte binnen de batterijbehuizing leggen we vaak een speciale vochtabsorbeerder. Deze absorbeert het vocht uit de lucht in de batterijbehuizing en voorkomt voor een lange periode het mogelijk ontstaan van zeer schadelijk en gevaarlijk vochtcondensaat op het BMS-elektronische bord en andere componenten. Deze verbetering verlengt de levensduur van de batterij en maakt het mogelijk om deze in de toekomst opnieuw te repareren of te herstellen.
  3. We reinigen het oppervlak van de elektrische contacten.
  4. We behandelen de oppervlakken van elektronische printplaten en vochtgevoelige elektrische verbindingen met speciale beschermende middelen die beschermen tegen destructieve effecten van watercondensaat.

4. Annulering van de bestelling.

4.1 Kan ik mijn bestelling annuleren en vragen om de batterij terug te sturen?

Ja, het annuleren van de bestelling met terugzending van de batterij naar de klant is mogelijk zonder opgave van redenen, maar alleen zolang de productie van de nieuwe batterij nog niet is begonnen. In dat geval moet u een factuur van 49 euro betalen. Dit bedrag dekt de kosten voor het heen en weer sturen van de batterij en diagnosekosten.

Het terugsturen van de batterij wordt onmogelijk als de productie van de nieuwe batterij al is gestart. In dat geval wordt het herstel van de batterij voltooid en moet volledig worden betaald door de klant.

4.2 In welke staat wordt mijn batterij teruggestuurd als ik de bestelling annuleer?

De batterij wordt in de originele staat aan u teruggestuurd, behalve in gevallen van potentieel gevaarlijke defecten in het BMS elektronische bord, ingangsdraad, elektrische en mechanische verbindingen, zoals bewijs van waterinfiltratie, corrosie, verschroeien, isolatiebreuken, elektrische verbindingen, mechanische bevestigingsschade, enzovoort.

 

In deze gevallen, voor transportveiligheid in overeenstemming met de Europese wetgeving en de regels voor het vervoer van gevaarlijke goederen (ADR), wordt de batterij zonder het Li-Ion vermogenselementblok teruggestuurd. Het interne Li-Ion vermogenselementblok wordt verwijderd en afgevoerd zonder het recht op vergoeding van de restwaarde.

4.3 Hoe kan ik een aanvraag indienen voor het retourneren van de batterij?

Het indienen van een retouraanvraag is mogelijk en wordt als geldig beschouwd als deze per e-mail is verzonden vanaf het adres dat is opgegeven bij het indienen van de aanvraag (dit is belangrijk zodat uw aanvraag als de uwe kan worden herkend).


Let op! Retouraanvragen die zijn verzonden vanaf een ander e-mailadres dan het adres dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling, worden niet verwerkt en worden niet als geldig beschouwd (vanwege de moeilijkheid om uw aanvraag te identificeren).

5. Kosten en betaling voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren.

5.1 Hoe wordt de kostprijs van het herstellen van de batterijcapaciteit berekend?

We gebruiken een eenvoudig principe om de kosten te bepalen – u betaalt altijd alleen voor de uiteindelijke laadcapaciteit van de batterij (de energie die het kan vasthouden en teruggeven)!

Alle andere kosten, inclusief het verzenden van de batterij naar ons en terug, worden door ons gedekt.

Als uw batterij alleen de vervanging van versleten energie-elementen nodig heeft en geen andere reparaties vereist, zal de kostprijs voor het herstellen van de laadcapaciteit voor alle soorten Li-Ion-batterijen altijd recht evenredig zijn met de nieuwe laadcapaciteit van de herstelde batterij.

Voor het gemak is de kostencalculator beschikbaar in het hoofdmenu van de website en op de eerste pagina.

5.2 Wat zijn de kosten voor reparatie als er een defect wordt gevonden in het BMS elektronische bord of andere defecten naast versleten vermogenselementen?

Als er een defect wordt gevonden in het BMS elektronische bord, of andere defecten, dan zullen de reparatiekosten individueel zijn. In dit geval zullen we de reparatie niet starten totdat we de kosten ervan met u hebben overeengekomen in de correspondentie per e-mail en uw toestemming hebben gekregen.

5.3 Moet ik extra betalen voor de batterijdiagnose?

Als we de batterijcapaciteit herstellen of repareren, wordt de diagnose kosteloos uitgevoerd.

5.4 Moet ik betalen als de batterij niet te repareren is, of als we geen oplossing voor uw batterijprobleem kunnen bieden?

Nee, u hoeft niets te betalen. In dit geval geldt het principe “geen hulp – geen betaling”.

 

Op uw verzoek sturen we de batterij gratis naar u terug, of we voeren deze gratis af.

5.5 Hoeveel moet ik betalen als ik besluit af te zien van het voorgestelde oplossingsvoorstel voor het batterijprobleem en deze terug wil sturen?

In alle gevallen, als u besluit af te zien van het aangeboden oplossingsvoorstel en de batterij terug wilt sturen, zal er een kleine vergoeding van 49 euro worden gevraagd.Deze vergoeding dekt alleen onze kosten voor het transport van de batterij heen en weer en de kost voor de diagnose.



Maar als u besluit de batterij niet terug te nemen en deze aan ons overlaat voor recycling, hoeft u helemaal niets te betalen. De recycling van de batterij wordt door ons vergoed.

5.6 Hoeveel moet ik betalen als de oorzaak van het batterijprobleem een onherstelbaar defect aan de oplader is en het wordt aanbevolen om een nieuwe oplader aan te schaffen?

In dit geval dient u een kleine vergoeding van 49 euro te betalen. Deze vergoeding dekt de kosten voor het verzenden van de batterij heen en weer en de kosten voor de diagnostiek.

5.7 Zal de kostprijs van het herstellen van de batterijcapaciteit met mij worden overeengekomen?

Ja, de kostprijs zal zeker met u worden overeengekomen voordat we beginnen met het vervangen van de voedingselementen door nieuwe.

 

Na de diagnostiek van de batterij zal bekend zijn welke maximale capaciteit uw batterij kan hebben. We zullen niet doorgaan met het werk aan uw batterij totdat we via e-mail de kosten van de bestelling met u hebben besproken, die alleen afhankelijk zal zijn van de capaciteit van de nieuwe batterij.

5.8 Is het mogelijk dat ik na de reparatie een hogere factuur ontvang dan ik had verwacht?

Nee, dat is volledig uitgesloten.

 

De kosten van elke toekomstige reparatie worden altijd vooraf met u besproken via e-mailcorrespondentie. Er wordt geen aanvullende reparatie uitgevoerd zonder uw instemming over de kosten ervan.

5.9 Moet ik de verzending van de batterij naar u en terug apart betalen?

Nee, u hoeft de verzending van de batterij naar u en terug niet apart te betalen.

 

Ons bedrijf betaalt zelf voor de verzending van de batterij van u naar ons en terug (behalve in de gevallen beschreven in punt 3.5 en/of punt 5.6).

5.10 Moet ik betalen voor de verwijdering van de batterij als deze niet te repareren is en ik deze niet terug wil nemen?

Nee, u hoeft niet te betalen voor de verwijdering van de batterij in dit geval.

 

Ons bedrijf zal de verwijdering van de batterij op onze kosten uitvoeren. U hoeft ook niet de kosten voor het verzenden van de batterij van u naar ons te vergoeden.

5.11 Wanneer moet ik betalen voor het herstellen van de batterij?

We verwachten dat u betaalt na het herstellen van de batterij en het succesvol afronden van de testen.

 

De factuur wordt per e-mail naar u verzonden, samen met twee testrapporten. Het te betalen bedrag zal niet hoger zijn dan vooraf met u overeengekomen.

5.12 Wanneer wordt de batterij naar mij teruggestuurd na herstel of reparatie?

De batterij wordt gratis naar u verzonden nadat wij de betaling hebben ontvangen.

5.13 Is het mogelijk om de betaling voor de herstelde batterij uit te stellen?

Ja, zo’n betalingsuitstel is mogelijk. In dit geval brengen wij een extra bedrag van 9 euro in rekening.

 

Hiervoor kunt u gebruik maken van de beschikbare betalingsmethoden op onze website, zoals Klarna, die een handig en rentevrij betalingsuitstel aanbieden.

5.14 Welke betaalmethoden zijn mogelijk voor servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren?

Op dit moment zijn de volgende populaire betaalmethoden beschikbaar voor servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren: Bankoverschrijving, Google Pay, Bancontact, Debet- en Creditcards (Visa/MasterCard en anderen), iDEAL, EPS, Giropay, Betalen met Link.

6. Garantieverplichtingen.

6.1 Wat is de garantieperiode?

De garantieperiode is 24 maanden vanaf de datum van de factuur.

6.2 Waarop is de garantie van toepassing?

De garantie is van toepassing op:

  1. Alle vervangen of gerepareerde onderdelen. De volledige lijst van vervangen of gerepareerde onderdelen zal worden weergegeven op de factuur die naar het opgegeven e-mailadres bij het plaatsen van de bestelling wordt verzonden.
  2. Alle onderdelen van lithium-ion batterijen, evenals alle elektrische verbindingen tussen deze onderdelen en BMS (indien de lithium-ion batterijen zijn vervangen).
  3. Het BMS-elektronische bord en alle ermee verbonden elektrische verbindingen (in geval van vervanging of reparatie).
  4. Overeenstemming van de oorspronkelijke batterijcapaciteit na herstel met de waarde vermeld in het testprotocol.

6.3 Op wat is de garantie niet van toepassing?

De garantie is niet van toepassing op:

  1. Elektronische printplaten, elektrische verbindingen, bedrading, mechanische bevestigingen, behuizing en andere onderdelen die niet zijn vervangen, gerepareerd of gewijzigd.
  2. Het behouden van de oorspronkelijke capaciteit van de batterij na herstel zoals vermeld in het testrapport. In de eerste 2 jaar van gebruik kunnen nieuwe Li-Ion-elementen normale natuurlijke degradatie ondergaan van 5-15% per jaar, afhankelijk van de gebruiksomstandigheden. Daarna neemt de degradatiesnelheid doorgaans af.

    Om de slijtage van lithium-ion-elementen binnenin de batterij te verminderen, volgt u onze aanbevelingen:

    Algemene aanbevelingen voor het gebruik van lithium-ionbatterijen en Specifieke aanbevelingen voor herstelde batterijen.

  3. De afstand die de fiets kan afleggen op één batterijlading. Deze afstand hangt grotendeels af van verschillende factoren zoals de ingestelde “ondersteuningsmodus”, snelheid, rijstijl, terreinkenmerken, luchttemperatuur, windrichting, bandenspanning, frequentie en intensiteit van acceleraties, enzovoort.

6.4 In welke gevallen vervalt de garantie?

De garantie vervalt als:

  1. Er meer dan 30 dagen zijn verstreken sinds het optreden van het defect voordat u ons daarvan op de hoogte stelt.
  2. De behuizing van de batterij door iemand is geopend.
  3. Er wijzigingen zijn aangebracht in de externe of interne constructie van de batterij door iemand.
  4. De batterij ten minste één van de volgende tekenen van schending van de opslag-, onderhouds- of gebruiksinstructies vertoont:
    • De batterij vertoont tekenen van vochtinwerking van binnenuit de behuizing.
    • De batterij vertoont tekenen van diepe ontlading.
    • De batterij vertoont tekenen van mechanische of temperatuurschade aan de buiten- of binnenkant als gevolg van impact, vallen, blootstelling aan vlammen, enzovoort.
    • De batterij vertoont tekenen van gebruik anders dan waarvoor deze bedoeld is.
    • De batterij is aangesloten op een andere voedingsbron dan de standaard oplader.

6.5 Hoe worden garantieverplichtingen nagekomen?

Uitvoering van garantieverplichtingen:

Als er een probleem is met de batterij, moet u ons binnen 30 dagen na ontdekking van het probleem een e-mail sturen met een gedetailleerde beschrijving ervan. Gebruik zeker het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij het registreren van de aanvraag voor herstel om de bestelling te identificeren. Onze medewerkers zullen snel contact met u opnemen om het probleem op te lossen.

 

Onze garantieverplichtingen kunnen op twee manieren worden nagekomen:

1. Door gratis garantieherstel.

2. Door financiële compensatie voor onze garantieverplichtingen.

6.6 Wat betekent het uitvoeren van garantieverplichtingen door middel van gratis garantieherstel?

Uitvoering van garantieverplichtingen door middel van gratis garantieherstel.

In het geval dat het probleem met de batterij dat u beschrijft lijkt op een garantiegeval binnen onze verantwoordelijkheid, sturen wij u een label (ontvangstbewijs) voor gratis verzending van de batterij naar ons.

Na aankomst van de batterij bij ons, zullen we een diagnose stellen. Als er een defect wordt gevonden dat onder onze garantie valt, zullen we het probleem gratis oplossen en de batterij gratis naar u terugsturen. In dit geval hoeft u niets te betalen.

Tijdens de diagnose kan blijken dat het probleem met de batterij wordt veroorzaakt door een ander defect dat niet onder onze garantie valt, of kan er een van de garantie-annulerende redenen worden ontdekt die zijn beschreven in de secties:  ”6.3 Op wat is de garantie niet van toepassing?” en “6.4  In welke gevallen vervalt de garantie?”

In dat geval bieden we u een niet-garantie oplossing voor het probleem aan en stemmen we de timing en kosten van de reparatie met u af, of sturen we de batterij op uw verzoek terug. In het laatste geval moet u voor de terugzending van de batterij een bedrag van 49 euro betalen. Dit bedrag dekt de kosten voor het verzenden van de batterij in beide richtingen en de kosten van de diagnose.

U heeft ook de mogelijkheid om de batterij niet terug te nemen en deze aan ons over te laten voor recycling. We zullen de recycling van de batterij op onze kosten uitvoeren, en u hoeft niets te betalen.

6.7 Wat betekent de uitvoering van garantieverplichtingen door middel van financiële compensatie voor onze garantieverantwoordelijkheid?

Uitvoering van garantieverplichtingen door middel van financiële compensatie voor onze garantieverantwoordelijkheid.

Als onderdeel van het nakomen van onze garantieverplichtingen behouden we ons het recht voor om in plaats van een herstel een financiële compensatie voor onze garantieverantwoordelijkheid uit te voeren, die wordt berekend op basis van het resterende tijdsbestek van de garantie, evenredig aan het bedrag van uw eerder betaalde factuur.

 

Voorbeeld van de berekening van financiële compensatie voor onze garantieverantwoordelijkheid:

Stel dat u 240 euro hebt betaald voor de reparatie.

Dus elke maand van de garantieperiode komt neer op 10 euro (240 / 24 = 10).

Stel dat de batterij gedurende 18 maanden succesvol is gebruikt van de 24 maanden garantieperiode.

Er blijven nog 6 maanden over van de garantie.

Dat betekent dat we als vervulling van onze garantieverplichtingen 60 euro compensatie zullen terugbetalen (6 x 10 = 60).

7. Andere vragen.

7.1 Waarom worden alle vragen voor servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren per e-mail besproken?

Vragen met betrekking tot servicecentrum voor fietsbatterij herstellen en fietsaccu reviseren worden per e-mail besproken om drie redenen:

  1. De hele discussie over de vragen, evenals alle beslissingen en verplichtingen die we nemen tijdens de dialoog, blijven duidelijk vastgelegd in de correspondentie en hebben juridische kracht. Deze correspondentie kan indien nodig worden gebruikt als bewijs van wederzijdse verplichtingen in geval van geschillen en de noodzaak om de acties van de andere partij aan te vechten volgens de wettelijk vastgestelde procedure.
  2. Het bespreken van alle vragen in de correspondentie draagt bij aan een eenduidig begrip van de besproken vragen, intenties, genomen beslissingen en aangegane verplichtingen. Op deze manier willen we zoveel mogelijk toekomstige conflicten vermijden door dubbelzinnigheid in het begrip van elkaar in het heden te elimineren.
  3. Aangezien ons bedrijf actief is in vele landen van de Europese Unie, helpt het bespreken en oplossen van alle vragen per correspondentie aanzienlijk bij het overwinnen van taal- en communicatiebarrières.