ACCU BOOST

Speciale aanbevelingen en tips voor het gebruik van Li-ion batterijen na fietsbatterij reviseren door alle Li-Ion energiecellen te vervangen door nieuwe.

Hoe begint men met het gebruiken van een accu na een fietsbatterij reviseren waarbij alle Li-Ion cellen zijn vervangen?

Er is een belangrijk kenmerk van het begin van het gebruik van een Li-Ion batterij na fietsbatterij reviseren:

Elk nieuw Li-Ion element dat in de batterij is geïnstalleerd, ondergaat 2 cycli van volledige lading tot volledige ontlading tijdens tests. Maar dit is niet genoeg voor de capaciteit van de elementen om het maximale te bereiken en om “geheugen” in het Li-Ion-element te behouden. Daarom is het belangrijk om de batterij na ontvangst correct “in te werken” om de maximale capaciteit te bereiken. Hiervoor moet u, nadat u de batterij hebt ontvangen, deze eerst zonder onderbreking opladen tot 100%, (de herstelde batterij wordt opgeladen naar 50-60% voordat deze naar u wordt verzonden na een fietsbatterij reviseren).

Dan moet u tijdens het fietsen de batterij helemaal ontladen tot 0% totdat de ondersteuning stopt zonder tussentijdse opladingen!

Na volledige ontlading tot 0% moet u hem zo snel mogelijk (niet later dan een paar uur later) opladen en de batterij zonder onderbreking opladen tot 100%. Deze cyclus van volledig opladen tot volledig ontladen zonder onderbreking in opladen moet 2-4 keer op rij worden herhaald na een fietsbatterij reviseren. Daarna zal de batterij zijn maximale capaciteit bereiken en kan deze normaal worden gebruikt.

In de toekomst is het wenselijk om deze volledige cycli van opladen-ontladen-opladen periodiek te herhalen om de levensduur van de batterij te verlengen.

Wat zijn de kenmerken van de batterijniveau-indicatie na een fietsbatterij reviseren?

We installeren nieuwe geavanceerde Li-Ion-elementen met een hogere capaciteit in de batterij na een fietsbatterij reviseren. Als gevolg hiervan wordt de capaciteit van de batterij vaak groter dan die bij de fabricage. Daarom kan de fietscomputer niet altijd nauwkeurig het batterijniveau op de indicator weergeven - dit is normaal.

Op veel fietsmerken leert de computer na verloop van tijd zelf bij en wordt de indicatie van het batterijniveau na verloop van tijd nauwkeuriger. U kunt deze "zelfaanpassing" van de computer versnellen door meerdere keren volledige ontladingscycli van 100% tot 0% te herhalen.

Maar op sommige merken fietsen gebeurt deze zelflering van de computer helaas niet. In dit geval moet u wennen om de werkelijk overgebleven kilometerstand van de fiets met ondersteuning te vergelijken met het niveau van de batterijlaadindicator.

Wat is de verwachte levensduur van een herstelde batterij na een fietsbatterij reviseren?

De gemiddelde levensduur van een LI-Ion accu voor een elektrische fiets na fietsbatterij reviseren, tot de capaciteit met 50% is verminderd, is ongeveer 4-8 jaar. Deze periode is hetzelfde als de levensduur van een nieuwe batterij direct na de productie. Echter, dit kan aanzienlijk variëren, afhankelijk van de opslagomstandigheden van de batterij, onderhoud en intensiteit van gebruik.

Tips voor het bewaren, onderhouden en gebruiken van de batterij vind u hier.

In de eerste 2 jaar van gebruik kunnen nieuwe Li-Ion-elementen normale natuurlijke degradatie ondergaan tot 8-15% per jaar, afhankelijk van de omstandigheden en intensiteit van gebruik. Gewoonlijk vindt in de eerste 2 jaar de afname van de capaciteit van de elementen sneller plaats dan in latere jaren.